Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené
Preskočiť hlavičku portálu

Načítavam, moment...

Vodič sa bez ďalších vybavovačiek nestane profesionálom (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

..

Kupim si karticku a som profesionalny vodic? Asi hej. A kazdy, kto vyfasuje soferak, ten je okamzite profesionalny pretekar... :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nie, urobíš si autoškolu, skúšky, psychotesty, potom si obstaráš kartu do tachografu a potom si profesionálny vodič - v zmysle že pracuješ ako vodič. Čo sa týka špecifických zručností, tie prídu až časom s odjazdenými kilometrami, teda ak nie si úplné ***** Bohužiaľ každá činnosť má svoje začiatky a na to, ako prax vodiča niekomu len tak "naliať" do hlavy zatiaľ nikto neprišiel...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Práve to, čo si správne zaznamenal, by mali v článku prehodiť naopak - najprv urobiť psychotesty a až potom si vybaviť tachografickú kartu. Ak by to mal niekto urobiť tak, ako je v článku, zbytočne by vyhodil 70euro, ak by, nanešťastie, cez psychotesty neprešiel.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nooo Chocholko, pokial daná osoba o sebe vie že je ok tak neni sa čoho báť... Ono dať 60 € za nič vieš...Ako to na slovensku funguje.... Dáš 60 € spravíš testy, a doktorka ti povie kde máš medzery a na čo si dávať pozor :) U mňa to boli trošku problémy s testom na reflexy
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

a ešte taká vec :)

Psychotesty potrebuješ len na Slovensku. Takže základom jazdenia neni psychotest ale tachografová karta :) Na to aby si mohol jazdiť potrebuješ kartu vodiča, psychotest je len výmysel našej vlády... Inde to nekontrolujú
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Buzaracia?

Naša vlada vie ako z chudakov vybrať peniaze legalne.Vodič ktorý ledva prežíva,musi mať plno povoleňí u seba.Každe povolenie niečo stojí.Pritom vonku od vás to nokto ani z polovice nepotrebuje.Prečo namiesto toho nerokuju aby vodič bol dostatočne radšej ohodnotení,ale iba o tom ako ho ožobračiť.Ak niekto hľada prácu a je dlho bez nej ako vodič ktorý prišiel o ňu takemu sa naras ťažko zhaňa všetke povolenia a v Košiciach za preukaz spôsob.vodiča v autoškole žiadaju 400eur. 4o nato paňi poslanci?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Veľmi ziednodušené -)

Marek Brunai si to predstavuje ako Hurvinek vojnu. Obyčajný v. p. skupiny c, e, d stačil na začatie kariéry vodiča tak pred 20 rokmi. Ešte dobrá rada. Marek, skôr ako si toto všetko vybavíš, nauč sa cúvať s prívesom na rampu a to pekne kolmo! Nie krížom! Lebo v praxi to nikto za Teba robiť nebude, lebo budeš chodiť pekne sám a nie vo dvojke -)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Feri, neboj :) Ono to pride časom. Podstatou tohto článku je trošku informovať tých čo chcú jazdiť aby vedeli čo ich čaká :) Má to takpovediac informatívny charakter :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Páni zabúdate,

že sme na SK. Ked nespravíš psycho za 60,určite ich spravíš u iného za 80.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ako to vidim ja...

ono je to este komplikovanejsie a este nakladnejsie.....v prvom rade u profesionalov v EU rozlisuju ci ide o C, E alebo D...kazda skupina ma (na SVK urcite) iny rozsah vyucby v autoskole, ine testy, inu skladbu skusok a podobne....a samozrejme inu cenu za autoskolu....ale povedzme, ze sme autoskolu urobili ( ja osobne som si urobil autobusy asi tri tyzdne dozadu...ceny? 558 EUR krz, 35 EUR zdravotna priprava, 66 EUR kolky..) v EU teraz kazdy profesionany vodic musi mat pri sebe doklady o - zdravotnej sposobilosti viest vozidlo skupiny na ktorom ide (ak aj mam D a viem, ze autobus jazdit nebudem, iba E tak staci potvrdenie na E...), to iste i o psychickej sposobilosti... a teraz pozor!!!! zavadza sa nova direktiva EU...kazdy profesionalny vodic (C,E,D) musi mat urobene profesne skolenie najneskorsie v 2010 (tu ale si nie som uplne isty - niekde to uz plati napr CZ a niekde to zacne platit neskor napr SK alebo GB). toto profesne skolenie napr. na SVK stoji kolo 500 EUR ale v GB je zadarmo... ale to hlavne este len pride!!! ked mi ponukali toto skolenie v GB, moja agentura mi oznamila, ze je zadarmo a ze trva JEDNU sobotu!!! po skonceni D v autoskole mi povedali ze - profesne skolenie na SVK u nich v autoskole je 500 EUR, je v rozsahu 240 !!!! hodin.... ale kedze som mal uz prax s C a E, rozsah hodin bude polovicny (za tu istu cenu...) t.j. 120 !!! hodin....toto skolenie opat reflektuje, na ktore skupiny sa robi....uci sa tam zdravotna, uci sa tam ako rozlozit naklad na korbe, ako spravne gurtnovat, uci sa tam direktiva pracovneho casu a podobne....toto skolenie ma platnost pat rokov....po piatich rokoch sa obnovuje (neviem za aku cenu...) ale skolenie je uz v rozsahu len 35 hodin.....to este nehovorim o tom, ze legislativa je nastavena tak, ze policajti kedykolvek bez oznamenia mozu kontrolovat autoskoly ako a kde prebieha vyucba...autoskoly tieto udaje o otvoreni kurzov a skoleni musia dopredu nahlasit policajtom....
takze si to zhrnme....
chcem jazdit autobusy a uz nejaky ten rocik jazdim C a E, kolko ma to vyjde penazi a casu?

558 EUR kurz
35 EUR zdravotna priprava
66 EUR kolky
70 EUR psychologicke
10 EUR zdravotna sposobilost
500 EUR profesne skolenie
plus ako som cital v clanku dalsich cca 70 EUR za tachografovu kartu (ja mam moju platnu este tri roky)

co sa tyka casu:

autoskola je rozne, zalezi od flexibility, vybavenia a ustretovosti autoskoly - pri mne to boli dva tyzdne

cas straveny behanim po doktoroch a zhruba tie 2 az 3 hodky na psychotestoch plus trepat sa tam o dalsie dva tri dni neskor vyzdvihnut si karticku

vybavenie tachografovej karty

!!! a v mojom pripade by to mal byt MESIAC!!! na profesne skolenie, kedy sice D uz mam urobene, ale dalsi minimalne mesiac pracovat nemozem (ani v novej robote a ani v starej robote), preto musim chodit kazdy den na sedem hodin do autoskoly urobit si profesne skolenie......to sa samozrejme robi v pracovnych dnoch....

najvacsia sranda je, ze tieto papiere niektore krajiny EU uz vyzaduju k dnesnemu dnu a v plnom rozsahu (CZ) a niektore ich zavedu povinne az ku poslednemu dnu prechodneho obdobia ako urcuje direktiva EU....

a to este nehovorim o tom, ako je dnes napr. na SVK zaplatena tato robota a nemoznost privyrobit si druhym zamestnanim, pretoze pocet hodin jazdy, prace a odpocinku je dany zakonom....plus taka ocakavana samozrejmost od nasich majitelov alebo konatelov prepravnych firiem ako ocakavanie a niekedy i priamy natlak na soferov aby jazdili navyse, cez kotuce popripade priamo bez nich. samozrejme s tym, ze ak ich chutia, nasledky si nesu soferi sami.....
pekny den...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Autobusy

Ja som si tiez spravil autobusy tu v kanade, lebo pred par rokmi potrebovali velmi soferov skolskych autobusov, tak to ponukali zdarma. Zaplatili mi zdravotnu prehliadku, vydanie noveho vodicaka, a kurz som absolvoval za 10 dni, kazdy po 4 hodiny. Samotny vodicak, ma nestal ani dolar. Ja som si potom este z vlastnej iniciativy spravil air brakes kurz, ktory stal 100 CAD. Aby som mohol soferovat aj autobusy s pneumatickymi brzdami. To je vsetko. S tymto vodicakom mozem soferovat: Velke autobusy, male autobusy, Nakladne auta bez privesu(typ tatrovky), osobne auta.
Nelutujem. Pretoze mat dnes vodicak vyssej triedy je vyborna vec, obzvlast, ked bol zadarmo. ;-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

??

Nejak mi unikol zmysel profesneho skolenia, mozes mi zopakovat naco to vlastne je, a ci je nato nejaka legislatívna uprava, zakon, aby som si to mohol precitat. Hladat to nebudem kedze to tvrdis ty, tak to najdi za mna ;) dik.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

nechapem

Nechapem preco len 3 moznosti. To mate odkial?
Dalsou je napr. podnikat
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

podnikanie je druh zamestnania.... :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Peter Cavos..

No vidis to zle..skolenie vodicov je povinne asi 3 roky aj u nas..ja som ho absolvoval uz 3.rok za sebou a preplatil mi ho zamestnavatel..a travalo 2 hodiny..takze zhrnutie..ako vodic z povolania potrebujem:karticku odbornej sposobilosti,doklad o psychickej sposobilosti,digitalnu kartu vodica a doklad o zdravotnej prehliadke..a svateho Kristofka na volante..:-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nemyslis nahodou skolenie vodicov, ktore sa musi robit na zaklade vyhlasky o BOZP? To je uplne nieco ine ako spominal P.Cavos. A to ze ti ho zamestnavatel preplatil je fajn, je to totiz jeho povnnost, aby ho zamestnancom zabezpecil.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ako to vidim ja...

dakujem......ono aj stare csad alebo nove sad robili pre svojich vodicov skolenia....vikendove....toto je ale direktiva EU. ta sa tyka vodicov...ak chcu jazdit, musia tymto vsetkym prejst.....na vsetkom je patrocny cyklus.....a v dnesnej situacii si ziaden zamestnavatel nenacrie do vlastnej penazenky...soferov je ako maku a pracovnych miest pomenej...tak to vyuziju a zoberu tych, co si to vsetko zaplatia sukromne.....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

doplnenie

Pre doplnenie = skolenie vodicov policia nekontroluje. Skolenie kontroluje IBP preto je v zaujme zamestnavatela aby to skolenie mali vsetci vodici.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ako to vidim ja...

neplet hrusky s jablkami....a mimochodom - tachgrafovu kartu teraz potrebujes iba vtedy, ak jazdis na vozidle vybavenom digitalnym tachgrafom (aj to je pravda len z polovice, lebo zamestnavatel si moze vybavit firemnu tachografovu kartu, ktoru moze pouzit napriklad na agenturnych vodicov). rok, kedy vsetky vozidla v EU MUSIA mat digitalny tachograf je uz urceny....dovtedy ju mat moze....ale nemusi......
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Pravdou je, ze ak chce niekto teraz zacat jazdit s busom alebo truckom, vide ho to poriadne draho. Good luck drivers!

Pozrite si aj stránku www.profivodic.sk . Je tam podla mna dost informacii pre vodicov z povolania...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

draho?

Čo dnes nie je drahe,vodiči podľa zakonodarcov v celej EU su presvedčení,že vodiči predsa zarábaju obrovske peniaze a predsa nejakých 600-700eur.im nič nehovorý ktoré vyhodia za to,že splnia rozmar nejakých úradnikov,ktorý aby ukazal že pracuje vynajde hluposť a svet riaď sa tím aj keď ja nemam o tom paru ako stvoritel.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho