Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené
Preskočiť hlavičku portálu

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Ťažné zariadenia a prívesné vozíky versus policajti (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

DROBNY ZIVNOSTNIK
chodi VZDY s pripevnenou GULOU.... to aby ten blbec za nim ,co neubrzdi, mal co najvacsiu skodu a on najmensiu... je to DOBRY pocit, ze opat s niekym VYBABBRAL...
luciferus
<< < 1 2 3 4 5 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

mozem len potvrdit

mal som gulu osem rokov a zachranila mi aspon tri narazniky - ani skrabance na farbe neboli - a ti kreteni co neubrzdia na semaforoch v meste mali predky vacsinou na vymenu
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

je len otazka casi, kedy...

... takych kretenov ako ty bude gula stat pekne peniaze od poistovne za zbytocne zvysovanie skod pri drobnych nehodach... nehovoriac o tom, ze ovela castejsie ako nedobrzdenie je, ze majitel gule nacuva pri parkovani do auta za sebou - ved sa mu nic nestane - ma predsa gulu...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

kde byvas

nech ti mozem prist nacuvat do dveri blbe
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Policajti môžu byť radi, že ich

občania (aj vodiči) živia.
Môžu aj prestať.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ale to sa mylis

ty ich MUSIS ZIVIT!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nemozu!

... zial, ale aj nastastie!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Celkova!

A ja som zasa jednoznacne pocul, ze ten pan citoval zo zakona "celkova povolena hmotnost", teda nie UDAJ - HODNOTA celkovej povolenej hmotnosti v papieroch toho vozika. Ak je prazdny je jeho celkova hmotnost rovna prave hmotnosti vozika! Alebo existuje nejaky vyklad, vykonavacie predpisy, kde sa uvadza ze nie je rozhodujuca okamzita - teda skutocna hmotnost ale papierova "celkova hmotnost" ? Jednoznacne je to nezmysel. lebo ako bolo spomenute vyssie, potom by sa mohol nalozit vozik lubovolne nad tuto hmotnost, lebo podla vykonavacieho predpisu ci vykladu je rozhodujuca papierova. Potom by ale nemala policia pravo vazit vozidla teda to overovat.
A ako bolo napisane vyssie, vyhrazanie sa policie obcanom, ze mozu byt radi je vrchol demokracie karpatskeho typu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

mam vyjadrenie z PZ SR

tak 2 tyzdne dozadu som sa pytal na strankach MV SR na tento problem, pretoze chcem ist s vozikom s max hmotnostou 1100 kg s autom, ktore moze tahat iba 1000kg.
>>>>> Vyjadrenie bolo, ze taky vozik mozem tahat, pokial jeho aktualna hmotnost (vozik+naklad) nepresiahne 1000kg.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

vyborne

odrezalo to 1/2 prispevku...
ze len tolko, ze vecer to sem postnem, teraz to nemam pri sebe.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

re

daj to prosim sem, tiez ma to zaujima. vdaka
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Odpoved MV v plnom zneni

Na základe Vašej žiadosti o poskytnutie informácie týkajúcej sa zapojenia prívesného vozíka a stanoviska Odboru dopravnej polície Prezídia Policajného zboru Vám zasielam nasledovné stanovisko :
Presné rozdelenie cestných vozidiel do základných druhov a kategórií určuje zákon č. 725/2004 Z. z. o podmienkach prevádzky vozidiel v premávke na pozemných komunikáciách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. Podľa uvedeného zákona sa základná kategória vozidiel O - prípojné vozidlá (vrátane návesov) ďalej člení na kategórie:
· O1 - prípojné vozidlá s najväčšou prípustnou celkovou hmotnosťou neprevyšujúcou 750 kg,
· O2 – prípojné vozidlá s najväčšou prípustnou celkovou hmotnosťou vyššou ako 750 kg, ale neprevyšujúcou 3 500 kg,
· O3 - prípojné vozidlá s najväčšou prípustnou celkovou hmotnosťou vyššou ako 3 500 kg, ale neprevyšujúcou 10 000 kg,
· O4 - prípojné vozidlá s najväčšou prípustnou celkovou hmotnosťou presahujúcou 10 000 kg.

Prípojné vozidlo o hmotnosti 1100 kg je zaradené do kategórie vozidiel O2 - prípojné vozidlá s najväčšou prípustnou celkovou hmotnosťou vyššou ako 750 kg ale neprevyšujúcou 3 500 kg. Najväčšiu prípustnú hmotnosť prípojného vozidla uvedenú v technickom preukaze vozidla, nie je možné prekročiť.
Zo stanoviska Štátneho dopravného úradu sekcie cestnej dopravy a pozemných komunikácií Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií Slovenskej republiky k technickým požiadavkám pre najväčšiu prípustnú hmotnosť prípojného vozidla vyplýva nasledovné:

Maximálna povolená hmotnosť prípojného vozidla nebrzdeného, ktoré môže byť pripojené v premávke za vozidlo, je stanovená výrobcom vozidla z hľadiska brzdného účinku vozidla. Táto maximálna povolená hmotnosť prípojného vozidla sa uvádza v základnom technickom opise schváleného vozidla a v osvedčení o evidencii ako povolená hmotnosť nebrzdeného prípojného vozidla. Okamžitou hmotnosťou vozidla je hmotnosť vozidla zistená v danom okamihu počas premávky na pozemných komunikáciách. Je to súčet prevádzkovej hmotnosti a hmotnosti nákladu, osôb a pomocného zariadenia prechodne pripojeného na vozidlo.

Celkovú hmotnosť a prevádzkovú hmotnosť vozidla stanovuje výrobca vozidla. Za vozidlo možno pripojiť len také prípojné vozidlo, ktorého okamžitá hmotnosť je nižšia prípadne rovná ako povolená hmotnosť prípojného vozidla nebrzdeného uvedená v osvedčení o evidencii. Pri takomto zapojení prípojného vozidla za ťažné vozidlo nie sú porušené podmienky prevádzky vozidiel v premávke na pozemných komunikáciách.

V zmysle ustanovenie § 6 ods. 2 písm. a) zákona č. 8/2009 Z.z. o cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov prevádzkovateľ vozidla nesmie prikázať ani dovoliť, aby sa na jazdu použilo vozidlo, ktoré vrátane nákladu alebo jeho upevnenia nespĺňa ustanovené podmienky.

V zmysle ustanovenie § 138 ods. 1 písm. b) zákona č. 8/2009 Z.z. o cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov orgán Policajného zboru uloží pokutu do 3 500 eur právnickej osobe alebo fyzickej osobe – podnikateľovi, ktorá bez vedomia vodiča vozidla alebo jeho prevádzkovateľa pri nakladaní tovaru prekročí najväčšiu prípustnú celkovú hmotnosť vozidla, najväčšiu prípustnú hmotnosť jazdnej súpravy, najväčšiu prípustnú celkovú hmotnosť prípojného vozidla alebo najväčšiu prípustnú hmotnosť pripadajúcu na nápravy vozidla

S prianím príjemného dňa Mgr. Andrej Bujna – odbor komunikácie a prevencie prezídia Policajného zboru.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Prava ruka zase nevie co robi lava. Minv si vyklada zakony tak, policajti zase inak. Uz len zistit, kde je pravda. :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Mne sa to nezda az take

zlozite. Zakon 8/2009, §137, ods.2, pism. f hovori nasledovne:
Porušením pravidiel cestnej premávky závažným spôsobom je použitie vozidla, ktorého najväčšia prípustná celková hmotnosť vozidla, najväčšia prípustná hmotnosť jazdnej súpravy, najväčšia prípustná celková hmotnosť prípojného vozidla alebo najväčšia prípustná hmotnosť pripadajúca na nápravy vozidla je prekročená.
Z toho mi vyplyva, ze ak nie je prekrocena najvacsia pripustna celkova hmotnost pripojneho vozidla (to znamena, ze nalozeny vozik neprekroci hmotnost uvedenu v papieroch vozidla), nejedna sa o porusenie pravidiel (za predpokladu, ze neprekrocis ani tie dalsie maximalne pripustne hmotnosti).
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

treba sa zamerať na termín "celková hmotnosť". je to ako s vodičákom B a C kategórie. policajta nezaujíma, či automobil má momentálnu hmotnosť nižšiu ako 3,5t ale aká je celková hmotnosť. ak je v techničáku uvedená celková hmotnosť nad 3,5t musíš mať vodičák C a dovi dopo. preto ak má príves v papieroch uvedenú celkovú hmotnosť 750kg nebrzdený a auto, ktoré ho má ťahať má v papieroch povolený príves s celkovou hmotnosťou 400kg nebrzdený, tak taký príves ťahať nesmie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

pleties jablka a hrusky, t.j. opravnenia vo VP a udaje TP. Pozri si terminologiu na VP - tam sa hovori o celkovej hmotnosti. V TP sa hovori o najvacsej pripustnej hmotnosti.
Pre tvoj pripad samozrejme moze take vozidlo tahat uvedeny prives, pokial jeho okamzita
hmotnost (prives+naklad) nepresiahne 400kg.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Pre úspešné ukončenie uvádzam odpísné termíny z TP prívesného vozíka:
-prevádzková hmotnosť
-najväčšia prípustná celková hmotnosť
-najväčšia prípustná hmotnosť pripadajúca na nápravu
Preto som hovoril, že sa treba zamerať na slovíčko celková. Čiže ak ťa klifton bude chcieť posúložiť, tak sa môžeš spoliehať len na to, že na správnom konaní si to budú vysvetlovať ako Mgr. A. Bujna. Slovenské právo nepozná precedens (neviem či vôbec ešte na Slovensku dajaké právo vládne). A je úplne evidentné, že kliftoni to používajú pre výber na pivo ako v prípade kategórie vozidiel N1 v kombinácii so značkou B6.
Hlavne sme sa poučili. :-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Pripuštam, ze zakon nie je celkom

jednoznacny. Zalezi len na tom, ako si budeme vysvetlovat suvislost medzi tym, co ti visi na taznom zariadeni a tym, co mas napisane v papieroch. Sksme si este raz analyzovat zakonne ustanovenie:
Porušením pravidiel cestnej premávky závažným spôsobom je použitie vozidla, ktorého najväčšia prípustná celková hmotnosť vozidla, najväčšia prípustná hmotnosť jazdnej súpravy, najväčšia prípustná celková hmotnosť prípojného vozidla alebo najväčšia prípustná hmotnosť pripadajúca na nápravy vozidla je prekročená.
Sustredime sa na pripojne vozidlo. Takze: Ak mas v papieroch uvedene, ze na taznom zariadeni mozes mat maximalne 400 kg a realne tam mas prives s okamzitou hmotnostou (prives+naklad = okamzita hmotnost) napr. 250 kg, tak si predsa neprekrocil najvacsiu pripustnu celkovu hmotnost, ktora moze na Tvojom taznom visiet, bez ohladu na to, ze ten vozik ma realnu maximalnu pripustnu celkovu hmotnost napriklad 700 kg.
Verim tomu, ze este stale plati zdravy rozum a ked ma bude policajt chciet sikanovat za to, ze na aute taham 250kg na voziku z vyssou nosnostou, ako je povolene v papieroch vozidla, tak pokutu nezaplatim a s doverou sa obratim najskor na inspekciu a ked to nepomoze tak na sud. Nie je predsa myslitelne, aby nas stat beztrestne sikanoval.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

to máš tak, ako kým kliftoni k meraniu rýchlosti nemali dôkaz - fotku alebo video. kto bol odvážny pokutu neplatil. treba sa brániť, že nech zmerajú hmotnosť. maximálne sa to skončí tak, že ti začnú kontrolovať úplne všetko, ako je dobrým zvykom našich zelených niktošov.
a k tomu používaniu zdravého rozumu som sa snažil opísať to na príklade skupín vodičského oprávnenia. a bohužiaľ, pri policajtoch sa neoplatí opierať o zdravý rozum.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

a teraz ešte uveď z technického preukazu motorvéhéo vozidla a zistíš, že sa tam nepíše nič o celkovej hmotnost prípojného vozidla, je tam doslova "najväčšia prípustná hmotnosť prípojného vozidla". takže si predstav matriošku a ak máš trochu zmyslu pre logiku, tak na odpoved prídeš
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

A čo ak v TP nie sú uvedené hmotnosti?

Mám taký príklad. Vo veľkom TP bola montáž ťažného ešte za socializmu a údaje nekompletné. Pri prepise sa veľký TP odovzdal (a asi fyzicky zlikvidoval), ale v novom TP nie sú uvedené hmotnosti vôbec, prípadne je pri brzdenom aj nebrzdenom prívese písaná max. hmotnosť 0 kg. Pýtam sa ako by postupoval policajt v takomto prípade. Problém som nezavinil ja, problém zavinili samotní policajti, resp. policajní úradníci pri prepise a ani srnka netuší čo bolo vo veľkom TP a výrobca medzičasom skrachoval.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

policajti sa nemaju o co opriet a mozes vozik tahat za akymkolvek autom, mozno aspon ky ti nezoberu od neho papiere ze niesu nekompletne :))) (policajti si dovod najdu pre ktory ti ich maju zobrat :) )
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ja som myslel TP auta, nie prívesu

Auto nemá definované max. hmotnosti brzdeného a nebrzdeného vozíka.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Neviete, kde su prislusne pojmy

definovane?
V hlavnom zakone, ani viacerych vyhlaskach som to nenasiel. Takze kde je vlastne definovana uzitocna hmotnost, pripustna hmotnost atd.?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Naposledy som to nasiel v starej vyhlaske 116/1997.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

podľa najnovšej praxe

našich zákonodarcov, hľadaj niekde v zákone o horskej službe, chove kôz alebo o dani z predaja škrečkov :-)
 

<< < 1 2 3 4 5 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho